Ett syskon..

När vill du skaffa ett syskon till ditt barn? Jag själv har alltid sagt att jag vill ha tätt, jag vet själv att jag hade SÅ roligt med min storebror när vi var små. Det är 20 mån mellan oss. Jag skulle kunna skaffa en till redan nu, det sa jag redan på bb, men jag är jävligt rädd för förlossningen nu. Jag vet inte om jag vågar igen. Hur som hellst så ska jag lätt ha en till snart, kanske nästa år, eller året efter. Jag har funderat på snitt, men jag tror att jag kommer undvika att tänka på förlossningen tills det är oundvikligt. Lustgas är ju nått som jag avgudade, och förmodligen kommer göra nästa gång med. 

Och här kommer lite info.

Oddsen för graviditet

Hur lång tid tar det att bli gravid?
Hur lång tid det kommer att ta kan man inte veta på förhand.
Få inte panik om ni inte blir gravida med en gång. Det är helt normalt. Det tar i snitt 7 månader för en kvinna att bli gravid. Och eftersom 7 månader är ett snittvärde så är det lika normalt att det tar 1 månad som 14 månader innan man får det där plusset.
80% av alla par lyckas bli gravida inom ett år.

(www.niomanader.se)


Nu behöver vi inte spekulera, jag har satt in en p-stav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0