Jag har kommit på

att det enda som hindrar mig från att blogga är jag. Jag vill ju så gärna egentligen, men jag låtsas att jag har något bättre för mig.

Idag har jag bakat bröd, jag bakar fortfarande faktiskt. Först blev det Lantbullar, och nu står det en sats med havrebröds deg och jäser. En timma skulle det jäsa, snark.
Jag skulle kunna ta en bild på bullarna för att visa att jag inte ljuger, men då måste jag gå dom 6 metrarna ut i köket och ta ett kort, som jag sen måste få över till datorn och få upp här...

okej vänta..


checka in mina sjyssta bullar!


Och här är min pågående deg




Och bullen jag hade i ugnen i 9 månader ser ut såhär:



vilket fantastiskt väder att baka i, kände mig som världens bullmorsa när det mullrade ute och jag stod och knådade min lilla deg, då mådde jag riktigt riktigt bra!

Nejnej, om jag skulle köra iväg Tobias till affären, blev sugen på att baka nått mer. Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0