Lördag, en långsam dag.

Sov hos mami inatt. Hon var ute med jobbet och jag ville inte sitta i lägenheten och glo. Det känns bättre att vara i ett stort hus trots att man är själv. Katterna var ju hemma såklart. Det var ju storm ute. Maria och Albin kom och tittade på Idolfinalen. Klart Amanda vann, hon är ju great.

Nu börjar jag må riktigt dåligt när jag ser mig själv på kort eller när jag står på vågen. Jag ska ta tag i allt så fort pengarna kommer ifatt denna månaden.
Jag funderar också på att göra en anonym blogg, där jag kan lägga ut vikt, mått och bilder.. Men kroppen är dekorerad med bläck på vissa ställen, så särskillt anonym kommer den ju inte vara.
Jag förstår egentligen inte varför jag inte kan lägga ut det här, det är min blogg, och tyvärr min verklighet just nu. När jag slutade amma så sköt sötsuget i höjden. Jag är för lat(?) för att stå emot det också. Colanarkoman som man är.

Sen måste jag säga att jag är extremt målmedveten när jag väl har startat något. Cambridge gick jättebra förra sommaren, tills jag fick reda på att jag var gravid. Ville inte hålla undan den näringen som lilla plutten behövde. En annan sak var när jag fick graviditetsdiabetes. Tog stenhårt på sockerintaget osv, läste på juicer, bröd, osv. Gick ner 3-4 kg i v 30+.

Nu har jag gnällt färdigt om min vikt osv. Bara jag som kan ändra på det i alla fall, men nästa sommar hoppas jag att jag är lagom nöjd med mig själv. Jag vill inte vara pinnsmal. Jag vill vara jag för ett par år sen. När jag kom hem ifrån Thailand ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0