När jag var 18..

När jag fyllde arton så gjorde jag allt man bara fick när man blev myndig. Skaffade en cool mobil från 3, skaffade en lägenhet och tatuerade mig. Det var nog de mest korkade jag nånsin gjort. Lägenheten lixom förfall. Jag mådde dåligt, mina katter mådde dåligt. Jag festade, festade, festade, glömde hyran, festade, glömde telefonräkningen, festade. Så fortsatte det. Tatueringen älskar jag dock, den enda genomtänkta jag har :)

Det resulterade i att jag nu, snart 25 år, fortfarande inte kan köpa julklappar ett par dagar innan pengarna kommer (den 23) eftersom min kreditansökan inte går igenom. Kronofogden. Punkt.
I början av April är skiten slut, Inga mer skulder, inga prickar, inga anmärkningar. En sten kommer falla.

Och imorgon, torsdag, kanske vi kommer sälja våran lägenhet. Och jag hoppas verkligen verkligen att det blir så!! Det skulle få alla stenar i hela världen att kännas som bomull. Då ska jag äta kinamat och gråta en skvätt.
Sen ska jag börja packa här hemma. Känns som att vi skjuter på det hela tiden eftersom lägenheten inte är såld, vi har ingen press. Men nu kanske det händer något. Nu måste vi köpa kartoger.

Med dessa ord säger jag godnatt till er löverz.
Kiss kiss, bang bang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0