De senaste veckorna har vi:

Varit i Västervik med Dante, kollat om hans exem beror på komjölksallergi, sojaallergi eller äggallergi. Just nu går jag på mjölk & sojafri diet. För er som inte vet - så är mjölkprotein INTE laktos. Laktos är mjölksocker.

Har gått på dieten i 2 veckor nu och börjar bli riktigt trött. Det är inte kul, vi som alltid har mjölk/grädde/creme fraishe/ost/smör bla, bla, bla i maten. Jag får inte äta glass, inte vanlig choklad, inte milkshake. Inte rostad macka med ost och marmelad.

Men det är för Dantes skull, och jag får väl "skylla mig själv" som ammar antar jag. Men jag vill inte sluta amma. Det är helmysigt, samtidigt som jag ibland kan längta efter en barnfri tur till IKEA, eller en cider med en tjejkompis på nån uteservering. Inget är ju omöjligt nu heller men jag avskyr att pumpa.

Det här inlägget kommer bli snurrigt känner jag, skit samma.

Jag sitter flera flera timmar om dagen och drömmer om ett hus jag vill ha. Hur det skulle se ut i köket, öppna upp lite väggar, riva lite skåp (sorry mamma), stora dubbeldörrar till en jättealtan.

Men jag vill göra allt nu, på en gång. Samtidigt som jag vill ha en 3:a i stan, hyreslägenhet, så man slipper allt man behöver göra själv.

Nu ska vi snart ut på sjön, om motorn vill funka på båten.



Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0