igår, idag och imorgon.

Igår var jag på möte nr? nånting. minns inte. Allt går frammåt som tur är. Är sjukskriven till den 29 maj, sen får vi se vad som händer. Förhoppningsvis kanske tobias kan jobba helgskift, det skulle vara det bästa för alla. Eftersom han inte trivs sådär hyper på jobbet så skulle det underlätta för honom, eftersom jag behöver honom lite extra just nu så vore det great. För Dantes del så vore det nog helt underbart att ha pappa hemma 5 hela dagar i veckan. Det är inte många småbarn som får ha båda föräldrarna hemma så pass mycket. Jag tror det skulle vara bra för honom, för båda, för alla.

Jag bakade biskvier igår. Eller först så bakade jag macarons, den där Leila som bakar så jävla mycket på tv:n sa att marängen skulle vara lös, vilket gjorde att min smet rann överallt, den såg rätt ok ut en stund i ugnen men när jag tog ut den så blev den helt platt. Vilket skit. Så då gjorde jag biskvier istället, med chokladsmörkräm. Idag skulle jag doppa dom i grönfärgad vit choklad, vilket resulterade i 53 ljusgröna hundbajsar. Not nice, så dom sparar jag till min födelsedag. Det får bli kärleksmums eller nått annat gott istället. Egentligen borde jag göra nått som inte smakar choklad, eftersom tårtorna är så sjukt syndiga. Enbart mörk choklad med kladdkaksbotten. Sweet Jebus! 4 bottnar har jag gjort idag..ska göra ett par till imorgon.

Känner att ångesten håller sig borta idag, men jag är fortfarande skakis inför lördagen. Känner mig så oförberedd. Fortfarande saker som måste handlas, kläder som ska bytas och möbler som ska hittas och ställas fram. Och sen vädret, jag hoppas så innerligt att det blir fint väder så vi slipper vara inne! Det blir så varmt!

imorgon måste jag komma ut lite, har varit inne och styrt i 2 dagar, måste.få.frisk.luft.

Tobias har skaffat sims 3 till mig, så jag kan bygga drömhus när Dante sover!

Nu däremot blir det ett stort glas iskallt vatten så jag fyller på med lite mat åt Dante, jag har så dåligt med mjölk på kvällarna, så han äter nästan hela tiden. Just nu sover han så jag får slappa en stund i soffan.
Jag tror han är i en tillväxtperiod just nu, idag har han ätit varannan timma nästan hela dagen, ibland är det bara 1,5 timma mellan måltiderna. Min lilla plutt, han är så underbar! Idag fick han tag på sina fötter, och fick nästan in ena i munnen. Första gången! Han har också börjat sätta sig upp själv om han halvligger på oss och typ sitter i knät, då tar han lite sats och lutar/pressar sig frammåt! Han utvecklas så fort, och Tobias tycker det är skitkul att få vara med och se allt som händer varje dag! Om han hade jobbat nu så hade han missat dom första riktigt långa höga skratten. Och hans försök till att sitta själv. Han har också små tendenser till att börja hoppa i knät, då är det nästan dax för hoppgungan!

Vilket långt inlägg det blev, gutt att skriva av sig lite.
Om jag skulle fortsätta på min mammas blogdesign.. Bara ett år sen jag började på den.

Nu måste jag sluta skriva, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0