Namnkalas, möte och en arg bebis.

Den här veckan försvann, veckan innan den också. Jag gjorde mina 4 tårtor. Jag fick ihop maten med mycket hjälp av min mamma och min svärmor. När allt folk kom ville jag bara gå och lägga mig, men dagen blev jättefin. Dante var så snäll och rörde inte en min när nån ville gosa. Han fick massa fina saker och massa pengar som kommer sättas in på hans konto. En liten del kommer gå till hans matstol.

Denna veckan har han däremot varit skitarg, så arg att han nästan hade sönder min läpp med sina små fingrar samtidigt som han bet mig i näsan med sin tandlösa söta mun. Han var arg när vi höll honom, när vi stod upp, dansade, låg ner, sjöng, lekte. Ingenting dög, förutom att ligga och slöäta på sin mamma. Han snuttar i ett par sekunder, släpper, tittar på mig och ler, snuttar ett par sekunder till, släpper och tittar på mig, ler med stora ögon, snuttar lite till.. och så kan han hålla på, i en halvtimma.
Och för dig som inte har ammat, kanske inte vet att det finns en reflex som driver ut mjölken. När ungen får ett ordentligt tag så sprutar det mjölk, vare sig man vill eller inte. Små små strålar, som säkerligen kan bli 1,5 meter. Och där ligger han och släpper titt som tätt, och då får han mjölk i hela ansiktet. Men han är lika glad för det.

Och jag måste ju säga att han är så jävla söt när han släpper och är skitglad. Då glömmer jag allt runt om och blir ungefär lika glad, men inte lika söt. Det är ingen.

I veckan var jag på 2 möten igen, nu fick jag prata med en läkare som hette Barbara.. hon var bättre än Edith som jag hade förra gången. Tobias börjar jobba på måndag igen.

Snart kommer skattepengarna. Nästa sommar ska jag köpa ett hus. Jag fyller år på måndag och igår beställde vi tid för tatuering den 22 Juni. Det är ungefär vad som händer just nu. Tobias har varit och köpte presenter till mig och jag är tjurig för att han inte säger vad som finns i! Dante ligger just nu och är vansinnig på sitt babygym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0